سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار 1386 -
برادرانِ در راه خدای متعال، دوستی شان می پاید ؛زیرا سبب آن، پاینده است . [امام علی علیه السلام]
 
 

 

این چشمه در فاصله 3 کیلو متری جنوب غربی ، و در ابتدای کوهپایه شمالی البرز قرار دارد .مسیر عبور آن از مقابل مجتمع تفریحی گلسرخ واز کنار کارخانه چای سازی امیری می باشد .آب این چشمه بر خلاف چشمه های معمولی قطع و وصل می شود . یعنی پس از چند مدتی که از جریان آب می گذرد یک توقف کامل چند ساعتی در جریان آب رخ می دهد وپس از آن جریان آب برقرار می شود . این چشمه که در نوع خود در گیلان منحصر به فرد می باشد در اوج آبدهی خود 574 لیتر در ثانیه آبدهی دارد . آب این چشمه قلیایی و دارای مقداری یون آهن می باشد.قرار گیری این چشمه در کنار درختان تنومند جنگلی به ویژه از نوع شمشاد و ممرز چشم انداز ویژهای را خلق نموده است که هر سال با توجه به مناظر خود پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد. 



لحظه پر شدن آب

دمکش1


لحظه خالی شدن آب

دمکش2

 

دمکش3



::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 

این مجتمع تفریحی و رفاهی بدلیل بستر هموار ماسه ای و عمق مناسب دریا از مستعدترین منطق دریایی شرق گیلان برای شنای مسافران و گردشگران درفصل گرم سال میباشد که در کیلومتر 3 چابکسر به کلاچای قرار دارد و به منظور ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران دارای ناجیان غریق - مرکز اقامتی - پذیرایی - امدادی - ورزشی - امنیتی و امکانات سرگرمی می باشد .

chaboksar




::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 

روستایی در فاصله۳کیلومتری جنوب چابکسر در کنار رود خانه پر آب آچی رود در ابتدای دامنه شمالی البرز نظر هر بیننده تازه وارد را به خود معطوف می نماید . با عبور از جاده جنگلی این روستا علاوه بر مشاهده چشم اندازهای جنگلی و سکونت گاههای انسانی دو طرف جاده ضمن قرارگیری بر فراز این روستا از بالا دست می توان کشتزارها و سکونت گاههای منطقه جلگه ای را مشاهده نمود.

سرولات

 

سرولات 2

 

 

چابکسر Chaboksar

 

 

چابکسر Chaboksar

 

چابکسر Chaboksar

 


 


::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 

..:چابکسر:.. 

چابکسر در منتهی الیه استان گیلان در حد فاصل استان گیلان و مازندران درکوتاهترین فاصله بین کوه و دریا حداکثر ????متر در شمال کشور قرار دارد. به دلیل فاصله کم کوه و دریا و برخورداری از اقلیم معتدل خزری برخوردار می باشد. در گستره جغرافیایی چابکسر ? محصول عمده کشاورزی یعنی برنج چای مرکبات و کیوی درکنار همدیگر رشد. همچنین پرورش گل وگیاه به صورت چشمگیر و گستره اقلیم مناسب منحصر به فرد چابکسر را نه در گیلان و مازندران بلکه در خاور میانه در ذهن تداعی می کند.

 

 

با توجه به خصوصیات جغرافیایی حاکم بر منطقه یعنی رشته کوه البرز و دریای خزر،چابکسر ازنظر جاذبه های گردشگری از تنوع ویژه ای بر خوردار می باشد. مسافران و گردشگران با حضور خود در چابکسر در کوتاهترین فاصله زمانی می توانند از مواهب دریا وهمچنین زیباییهای عرصه های جلگه ای کوهپایه ای مثل:کشتزارها، چشمه سارها ، رود ها و سکونت گاههای انسانی بهره مند شوند که در ذیل به مهمترین این جاذبه ها می پردازیم.

پل چابکسر



::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 

پورتال مرکزی شهر چابکسر

به زودی عکس های جدید از چابکسر در وبلاگ چابکسر در سایز بزرگ

(عکس از مهدی شادمهر)

 

 اطلاعاتی در مورد چابکسر و استان گیلان

chaboksar چابکسر

به زودی اطلاعات بیشتری در مورد شهر چابکسر و حومه در این سایت قرار می گیرد.

چهار شنبه بازار


::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 
::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 


پارک جدید التاسیس توسط شهرداری چابکسر که با وجود فضای فوق العاده زیبای سبز آن و در کنار ساحل نیلگون و ماسه ای زیبای خزر با امکانات رفاهی و تفریحی چون فروشگاه صنایع دستی ، کافه سنتی و پارک بازی کودکان جایگاهی در خور برای استراحت مسافران وگردشگران می باشد . که در فاصله 1/5 کیلومتری از شه چابکسر به سمت کلاچای قرار دارد .

پارک شهید انصاری

کافی شاپ سرو در پارک شهید انصاری

کافی شاپ سرو

 

 

پارک شهید انصاری

 

کفی شاپ سرو

 کافی شاپ سرو

کافی شاپ سرو

 

 





::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 


آن بزرگوار در محل میانده در مزار خودش آرمیده و پس از چهار نسل به حضرت علی ابن الحسین نسب می رساند . از ایشان که در کتب تاریخی معتبر نام برده به روایت جیلانی سیادت حکومتش بر دل ها و قلوب مومنین عاشق آل الله مدت ها طول کشیده تا در همین محل نیز به شهادت رسید . مزار متبرکه اش که به واسطه کرامات و شفاها و گره گشایی های فراوان دیده شده عاشقان فراوانی را از سراسر کشور به این بارگاه جلب می کند (سال وفات به روایتی 345 ه-ق ).
بقاع دیگری نیز وجود دارد که بدین شرح است:سیده بی بی سکینه از اولاد موسی بن جعفر و افراد متدینی که در آن اطراف ارمیده اند و مردم به آن ها اعتقاد و به زیارتشان می روند (روستای خانسر قاسم آباد)سیده جهان آبجی  که می توان گفت در یکی از زیباترین محل های چابکسر آرمیده بزرگی وسر سبزی شمشادها خود دلیلی بر این زیبایی است او هم به سان دیگران میعاد گاه حاجتمندان است (محل چابکسر )اقا سید حسین (سورخانی ) آقا سید نصرالله و سید محمد (اوشیان)آقا سید عباس (فکیجور)آقا سید حسن و آقا سید رضی (چایجان)آقا سید ابوالقاسم (قاسم آباد سفلی)شیخ زاهد گیلان (شیخ زاهد محله )آقا سید احمد (دوران محله ).

امامزاده ابو جعفر چابکسر


امامزاده ابوجعفر چابکسر



::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر
 

عمده ترین بناهای منطقه چابکسر در کوهپایه های جنوبی این منطقه عبار تند از:
1-قلعه بندبن قاسم آباد 2- قلعه شاه سیروس سرولات که علی رغم مشاهده دالان های زیر زمینی در اطراف آن ها حکایت از دوران های پر فراز ونشیب تاریخ گذشته این دیار دارد .اما شناسایی این بنا هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد  3- پل بزرگ چابکسر که به صورت سه حلقه پیاپی بر روی بزرگترین رودخانه شهر (آچی رود ) قراردارد


پل چابکسر 2

.



::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 10:14 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید کل : 43443
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
بهار 1386 -

.:: پیوند های روزانه ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
بهار 1386 -
.:: لوگوی دوستان::.



.:: آرشیو شده ها ::.
.:: جستجو در وبلاگ ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
By Mohammad Javad Shadmehr
mj.shadmehr.mycloob.com
محمد جواد شادمهر